Tarmsköljning- Colon Hydroterapi

Få igång kroppens reningsprocess där resultatet märks på både ut-som insidan.  Du är vad du äter säger många men du är också vad du har stoppat i dig genom åren, vilket du upptäcker under en tarmsköljning. Större delen av vårt immunförsvar regleras via tarmsystemet likaså genom lymfsystemet. En välfungerande tarm underlättar för våra andra reningsorgan att arbeta optimal.

Tarmsköljning är en av dem äldsta metoder som funnits sedan 1500 f.kr för att avgifta och rena kroppen. Det är många som erbjuder diverse behandlingar, vår maskin avlägsnar beläggningar från tjocktarmsväggarna och späder ut bakterietoxinerna. En följd är att tarmens naturliga rörelseperistaltik stimuleras.

Tarmsköljning är inte bara till för dem som har tarm­besvär. Den är också en förebyggande åtgärd som kan användas i samband med en detox-fastekur eller före en tarmröntgen.

Beprövad teknologi

Vår metod är en FDA-godkänd behandling och vår utrustning är tysktillverkad.  Medicinskt certifierad som optimeras till att bli mycket effektivare än dem gamla maskinerna som funnits på marknaden väldigt länge. Denna maskin används i många kliniker och på många sjukhus världen över.

Maskinen är av högsta kvalitet. Vi har även en specialvattenreningsmaskin som ser till att vattnet är special -renat trots vårt vatten är drickbart, är den inte av högsta kvalitet, för att våra kunder ska få det bästa.

Sterilt engångs-kit används för varje behandling.

Vem kan behandlas

Alla behöver detoxa sig men särskilt dem som har problem med:

• IBS, förstoppning, uppsvälld mage, och diarré
  • Astma och allergier
  • Tarmfickor, Candida och övervikt
  • Migrän, trötthet och nedsatt immunförsvar
  • Acne, eksem och andra hudproblem

Kontraindikationer där tarmsköljning ej ges

• Hjärtsjukdomar, njursvikt och cancer i tjocktarmen
  • Anemi- blodbrist, blödning från tarmen eller sår/fistlar
  • Ulcerös colit
  • Senare stadium av graviditet

Behandlingen tar cirka 60-90 minuter. Du ligger på en brists med stöd under knäna, och en special slang med två integrerade slangar förs upp i ändtarmen. Bedövningsmedel påstrykes vid analöppningen och på toppen av slangen vilket minskar obehag. Vattnet som sedan förs in i tarmen är specialfiltrerat och håller en temperatur på 38 grader.

Vatten och tarminnehåll avlägsnas via en grövre slang genom tarmsköljningsapparaten, vilken också eliminerar dålig lukt. Apparaten har ett glasfönster där både patienten och terapeuten kan se tarminnehållet som lämnar kroppen. Det ger också en bra uppfattning om vilket tillstånd tarmen befinner sig i.

Att tänka på innan behandling

• Inte intagit mat och dryck på minst två timmar
  • Tömt tarmen innan behandling

Att tänka på efter behandling

Du bör äta;

• Skonmat, gärna kokt eller ungslagad. Fermenterad-mjölksyrad mat som innehåller goda bakterier för magen.

Du bör undvika:

• Stekt mat, kött och starka kryddor
  • Godis, läsk, alkohol och socker

Orsaker till en icke-fungerande tjocktarm

Det kan vara många olika faktorer som påverkar såsom allvarlig sjukdom, men vid konstant förstoppning bör en läkare undersöka orsaken.

• För mycket stillasittande, för lite motion-rörelse och stress.
  • Vissa mediciner, droger och överanvändning av laxermedel kan skada den normala tömningsreflexen.
  • För lite vätska, och fiberfattig mat.
  • Ignorering av den naturliga tarmtömningsreflexen för många gånger kan bidra till en försvagning och att reflexen uteblir.

Vad händer når tarmen inte fungerar optimalt

• För långsam passage genom tjocktarmen kan bidra till att kroppens slaggprodukter börjar avge gifter som är direkt skadliga för tarmens slemhinnor. Dessa gifter kan också tas upp till blod och lymfsystemet och kan orsaka andra besvär såsom hudbesvär, huvudvärk, dålig andedräkt, trötthet, gasbildningar, dåligt humör och mycket mer.
  • Tarminnehållet kan vid förstoppning öka trycket mot tarmväggarna som kan försvagas och tarminnehållets utsätts för bakterieangrepp och de utsöndrade gifterna kan bidra till att tarmfickor uppstår samt divertiklar.