Profhilo
Det nya konceptet inom Anti-ageing.

Med marknadens högsta koncentration av hyaluronsyra (HA 64mg/2ml) ökar Profhilo volym och elasticitet. Detta är den första injicerbara produkten utan bildningsmedel (BDDE) som motverkar slapphet och stramar upp huden. Trots den höga halten av hyaluronsyra har den enligt kliniska studier låg inflammatorisk profil, samtidigt som den främjar läkning. Profhilo aktiverar byggstenarna i huden som ger ökat tillgång av kollagen och elastin, vilka är avgörande för hudens elasticitet.

Profhilo har en remodellerande effekt på åldrande vävnad som börjat förlora sin spänst, stärker och återfuktar huden på djupet.

Profhilo är en stabiliserad produkt som stannar kvar i huden under cirka 28 dagar, under denna tid aktiveras fyra olika typer av kollagen och elastin genom den långsamma frisättningen av hyaluronsyra. Den har en uppstramande och lyftande effekt på vävnaden. En annan fördel är att den minskar reaktioner som annars orsakar inflammation, svullnad och smärta.

5 injektionspunkter mäts ut på vardera sidan av ansiktet. BAP-tekniken används för att maximera effekten i områden runt och under hakan.
Fördelarna med denna teknik är flera:
• Fem noggrant utvalda injektionspunkter per sida
• Mindre smärta med långsam injektion
• Mindre risk för blåmärken/hematom
• Färre behandlingstillfällen

För bästa resultat behövs två behandlingar med 4 veckors mellanrum, därefter en behandling var 8-12 månad.

Viktigt att tänka på inför behandling
• Inte vara gravid eller ammande
• Ingen pågående herpesinfektion, eller utslag i injektionsområdet
• Inte ha feber eller pågående infektion
• Inte äta NASID- preparerat, såsom Magnecyl, Ipren eller liknande vilket ökar risken för blåmärken

• Ingen träning, bad eller bastu samma dag
• Inget smink på det behandlade område under minst 8 timmar
• Inga andra ansiktsbehandlingar eller massage

Biverkningar
Mindre rodnad eller svullnad på instickstället. Inom alla injektioner finns det alltid en risk för blåmärken och infektion.