Vi utför kropps- och skönhetsbehandlingar

Med högteknologiska maskiner och dokumenterat effektiv medicinsk hudvård. Alltid med ditt bästa i fokus.

Vi hjälper dig bli av med fettdepåer utan kirurgi.

Läs mer under Nyheter!

Senaste Laser-teknikerna som behandlar upp till hudtyp 6.

Smärtfritt, säkert och tryggt. Vad drömmer du om?

Missa inte våra förmånliga erbjudanden

Vad är välbefinnande för dig?

Vi arbetar med marknadens bästa hudvård: Nimue & PH-Formula.

För en optimalt välmående hud, även på insidan.

Skönhetsinjektioner

Vi har utbildad och certifierad personal för att utföra behandlingar med Azzalure och Restylane.

Left arrow Right arrow

Medicinsk laserterapi

Vi har 6 olika sorters laserhandtag, som även kan kombineras med varandra, vilket ger oss möjlighet att behandla väldigt många områden.

Vi satsar på att vidareutbilda oss ständigt inom laser, vi vill kunna erbjuda våra kunder det bästa och senaste inom laserbehandlingar. Det är viktigt att vara uppdaterad inom den senaste forskningen samt dem nya och förbättrade metoder som tages fram.

Vad är medicinsk laser och vilken laser använder vi?

I medicinsk laser appliceras laserljus icke-invasivt för att minska smärta och inflammation, samt för att främja läkning.

Vi använder oss av Svensk tillverkad laser från Irradia. De har tillverkat medicinska lasrar sedan  30 år tillbaka och är välkänt och respekterad tillverkare bland forskare, och andra tillverkare.

Irradia utvecklar och tillverkar alla sina lasrar själva och håller sig uppdaterade i vad som händer inom forskning gällande laserterapi och den ständigt växande vetenskapliga studierna.

De utbildar behandlare så att dessa får den spetskompetens denne behöver för att erbjuda bästa möjliga behandlingar för sina kunder.

Den medicinska lasern har flera olika handtag med olika sorters ljus-nanometrar, vilket skapar oändligt många kombinationsbehandlingar.

Det finns över 4900 vetenskapliga studier av forskare från hela världen där laserbehandlingarnas effekter har studerats i dubbla blindstudier. Detta är medicinska behandlingar inte att förväxla med skönhetsbehandlingar.

Tinnitusbehandlingar med laser finns det 17 olika studier, den senaste är i Australien. Gemensamt för alla studierna är att den positiva effekten av lasern påvisas gång på gång.

Dem vetenskapliga artiklarna kan ni finna på; www.pubmed.com
Sökord; lllt, sedan namn, exempelvis Tinnitus

Lasern har funnits länge inom idrottsvärlden, minskar läkningstiden för skador och lindrar smärta.

Vilka områden kan man behandla med laser?

• Sår– diabetessår, bensår, operationssår, brännsår, alla sorters sår kan behandlas, vilket påskyndar läkning och minskar ärrbildningen.
  • Artros- (Artrit) lindrar smärtan och minskar behovet av kortison – ledinflammationer-förslitningar
  • Lymfödem- få igång cirkulationen
  • Eksem- Psoriasis- Herpes- Munsår- Vårtor- fibromer-
  • Smärta – idrott & belastningsskador-värk  rygg & nacke